نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل ایجاد خطوط سفید در هنگام چاپ در پرینترهای شارپ

یکی از مشکلات رایج کاربران پرینترهای شارپ وجود نقاط سفید یا چاپ نشده در زمان چاپ می باشد، این مشکل هنگامی که سند مهمی را پرینت می‌کند می تواند بسیار دردسرآفرین باشد، چرا که برخی کلمات را پرینتر شناسایی نکرده و چاپ نمی کند؛ به همین دلیل در ادامه راه حلی برای برطرف نمودن این مشکل عنوان می نماییم.

علت یابی خطوط سفید در هنگام چاپ

اولین قطعه ای که باید با بروز این مسئله بررسی شود کارتریج می باشد، چون هرگونه اختلال در عملکرد ای قطعه مشکلات متعددی به همراه دارد و رایج ترین آن ایجاد خطوط سفید است؛ بنابراین درب پرینتر را باز کرده و با آرامی و دقت کارتریج را خارج نمایید و مقدار جوهر کارتریج را بررسی نمایید چرا که اغلب با کاهش پودر یا جوهر، کارتریج نمی تواند میزان مطلوبی جوهر بر روی کاغذ پخش نماید.

اگر از میزان جوهر کاتریج مطمئن هستید باید آن را روی دستمال کاغذی قرار داده تا مقداری جوهر از آن نشت کند، سپس بوسیله پارچه بدون پرز یا کتان با دقت قسمت هد آن را تمیز نمایید.

استفاده از کارتریج بی کیفیت

اگر این مشکل زمان اتفاق افتاده که کارتریج را به تازگی تعویض نموده اید، می تواند به دلیل نامرغوب بودن مدل کارتریج باشد؛ چرا که اغلب کارتریج های غیر اورجینال به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت موجب بروز مشکل خطوط سفید در هنگام چاپ می شوند، پس توصیه می نماییم حتما این قطعه را از مراکز معتبر و نمایندگی های پرینتر شارپ تهیه نموده یا قبل از خریدن با تعمیرکاران حرفه ای این مراکز مشورت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر یونیت لیزر کپی شارپ

علاوه بر این توجه به این نکته ضروریست که استفاده از کاتریج های ارزان قیمت نه تنها باعث صرفه جوییی در هزینه ها نمی گردد، بلکه در طولانی مدت می تواند به سایر قطعات چاپگر آسیب وارد کند.

مشکل ایجاد خطوط سفید بعد از شارژ کارتریج

گاهی شارژ کارتریج با استفاده از جوهرهای تاریخ انقضا گذشته در مراکز نامعتبر، باعث افت عملکرد و حتی خرابی کارتریج می گردد؛ پس اگر قصد تعویض کارتیج پرینتر خود را ندارید زمان شارژ آن بسیار دقت نمایید، این مسئله به خصوص در مورد پرینتر های لیزری مهم تر بوده چون ساختار کارتریج های آن ها بسیار حساس تر هستند و کوچکترین خطا هنگام شارژ آن باعث از کار افتادن آن برای همیشه می شود.

تست میزان جوهر کارتریج

برای اطمینان از اینکه کاهش جوهر کارتریج موجب ایجاد خطوط سفید هنگام چاپ شده است، آن را خارج کرده و مدت کوتاهی تکان دهید؛ البته این کار را به دقت انجام دهید و مواظب باشید ضربه ای شدید به آن وارد نشود؛ با انجام این کار مقداری جوهر بر روی هد کارتریج نشت کرده و اگر پس از استفاده مجدد از آن مشکل برطرف شوم می توان گفت جوهر کارتریج رو به اتمام است و مشکل سخت افزاری دیگری در پرینتر وجود ندارد.

آلودگی هد کارتریج

کارشناسان همیشه توصه می کنند در فواصل زمانی مشخصی قطعات چاپگر را خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن نمایید چون به مرور زمان گرد و غبار و سایر عوامل محیطی باعث ایجاد آلودگی بر روی آن ها شده و در نهایت باعث افت عملکرد آن ها می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات Sprator پرینتر

هد کارتریج یا هد پرینتر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وجود آلودگی بر روی آن سبب مشکلات متعدد از جمله ایجاد خطوط سفید هنگام چاپ می گردد، زیرا از قطعات مهم برای تنظیم میزان جوهر پخش شده بر روی کاغذ می باشد.

پس با استفاده از پارچه بدون پرز یا کتان آن را تمیز نموده و ازرسالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید و در صورت وجود خرابی در این قسمت برای تعویض آن به نمایندگی های مجاز پرینتر شارپ مراجعه نمایید.

اگر بعد از انجام راه حل های بالا و ریستارت کردن پرینت رهنوز زمان چاپ قسمت هایی کمرنگ یا چاپ نشده باقی می ماند نیاز است برای عیب یابی تخصصی تر پرینتر خود را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =