نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت پیکاپ رولر در پرینتر

پیکاپ رولر یا paper pick-up roller معمولاً بیضی شکل بوده و وظیفه‌ی کشیدن کاغذ در پرینتر را برعهده دارد این قطعه فرایند برداشتن کاغذ را توسط یک پد زیری انجام داده و تنها جزء در ارتباط با سینی پرینتر می‌باشد.

اگر با خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر به طور مکرر مواجه شده‌اید احتمالاً یکاپ رولر پرینتر شما دچار مشکل شده و برای تعویض آن بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

نشانه‌های خرابی پیکاپ رولر

مهم‌ترین نشانه‌ی خرابی این قطعه تولید صدای ناهنجار هنگام پرینت کاغذ بوده همچنین ظاهر شدن هشدار گیر کردن کاغذ توسط پرینتر می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های خرابی paper pick-up roller پرینتر باشد. در ادامه روش‌های تعویض پیکاپ رولر پرینتر بیان خواهد شد.

نحوه‌ی تعویض پیکاپ رولر پرینتر

معمولاً تعویض paper pick-up roller توسط متصصین مهر انجام شده اما در مواقعی کاربر می‌تواند شخصاً نسبت به تعویض این قطعه اقدام کند برای این کار ابتدا پرینتر را از برق کشیده و تا خنک شدن آن منتظر بمانید.

سپس کارتریج را از پرینتر جدا کنید. (نکته: پیکاپ رولر دقیقاً پشت کارتریج قرار گرفته و معمولاً به رنگ‌های آبی و طوسی است.)

دکمه‌ی پیکاپ رولر را به سمت پرینتر چرخانده و آن را به آرامی رو به جلو بکشید.

قطعه‌ی مورد نظر را به وسیله‌ی یک پارچه‌ی نخی بدون پرز. مقداری الکل کاملاً تمیز و ضد عفونی کرده سپس گرد و غبارهای موجود را پاک کنید.

اجازه داده تا پیکاپ رولر کاملاً خشک شود سپس آن را در محل خود جاگذاری کرده و دکمه‌ی آن را به سمت عقب پرینتر بکشید.

این مطلب را از دست ندهید   پیکر بندی پرینتر

در مرحله‌ی آخر کارتریج را سر جای خود قرار داده و پرینتر را به برق وصل کنید.

نکات مهم هنگام سرویس پیکاپ رولر

برای نظافت این قطعه هرگز از مواد شیمیایی و آتش زا استفاده نکنید.

پیکاپ رولر را در محلی به دور از نور و حرارت تمیز کنید.

اگر الکل در دسترس نبود می‌توان قطعه‌ی مورد نظر را با پارچه‌ای نخی و اندکی آب تمیز کرد.

پیکاپ رولر را هرگز قبل خشک شدن در پرینتر جاگذاری نکرده و آن را روشن نکنید.

نمایندگی شارپ یکی از مراکز با سابقه در حوزه تعمیر و نگهداری انواع پرینتر بوده و با بهره گیری از متخصصین معتبر درحال خدمت رسانی به کاربران گرامی می‌باشد شما می‌توانید درواست های خود را از طریق لینک‌های زیر به صورت آنلاین ثبت کرده یا با استفاده از شماره‌های زیر با ما تماس گرفته تا در اسرع وقت کارشناسان برای تعمیر پرینتر به محل اعزام شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =