نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرینتر جوهر افشان چیست؟

همان طور که می دانید انجام کار ها در مشاغل گوناگون سراسر دنیا هر روز ببشتر از قبل به وجود پرینتر ها وابسته می شوند تا بتوانند همه نوع اسناد از جمله قراردادها، رسیدها، برچسب های مدیریت دارایی و موارد دیگر را چاپ کنند. ضروری است که مشاغل گوناگون پرینتر مناسب را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کنند.

همانطور که از نام آن مشخص می باشد، پرینتر های جوهر افشان از جوهر برای چاپ متن، گرافیک و تصاویر بر روی انواع کاغذ استفاده می کنند. اگرچه این پرینتر ها بیشتر در خانه ها و دفاتر کوچک به کار گرفته می شوند، اما بسیاری از شرکتهای چاپ تجاری نیز از پرینتر های جوهر افشان برای تولید بروشورهای با کیفیت و سایر نیاز های خود استفاده می نمایند.

پرینتر های جوهر افشان چگونه کار می کنند؟

پرینتر های جوهر افشان هزاران قطره جوهر را بر روی یک تکه کاغذ اسپری می کنند، جایی که رنگ ها برای شکل دادن به یک تصویر یا متن ترکیب می شوند. رنگ ها و اندازه های این قطرات را می توان تغییر داد تا تصاویر تیز و واقعی ایجاد گردد.

کاربران می توانند برای سنجش وضوح پرینتر، نقاط تبلیغی در اینچ (DPI) را جستجو کنند. اندازه گیری DPI به کاربران می گوید که چند قطره ریز در کنار یک اینچ در صفحه قرار دارد و بالا بودن آن بدان معنی است که پرینتر نقاط جداگانه کوچکتر و تصویر واضح تری ایجاد می کند.

مزایای استفاده از پرینتر جوهر افشان چیست؟

دلایل بسیاری وجود دارد که یک شرکت ممکن است پرینتر جوهر افشان را انتخاب کند. در ادامه دلایل رایج برای انتخاب جوهر افشان ذکر شده است:

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر حرارتی

هزینه

پرینترهای جوهر افشان کارتریج ها و لوازم مورد نیاز در دسترس تر و در نتیجه ارزان تر از دیگر پرینتر ها دارند.

کیفیت تصویر

حتی پرینتر های کم مصرف جوهر افشان می توانند تصاویر تقریباً با کیفیت عکس تولید کنند.

سرعت پرینتر جوهر افشان

معمولاً برای توصیف سرعت پرینتر از عبارت «چند صفحه در دقیقه» استفاده می گردد، که در پرینتر هایی که فقط با جوهر سیاه چاپ می کنند این عدد متفاوت با پرینتر های رنگی می باشد.

اگرچه سرعت چاپگرهای مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین بسیاری از مدل ها پرینتر سیاه و سفید با سرعت  10.5 صفحه در دقیقه چاپ را انجام می دهند اما در چاپگر های رنگی این میزان به پنج صفحه در دقیقه می رسد؛ البته چاپگرهای جوهر افشان تجاری سریعتر از همتایان کوچکتر خانگی و گرانتر می باشند.

مضرات پرینتر جوهر افشان چیست؟

پرینتر های جوهر افشان بدون اشکال و مضرات نیستند و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دوام تصویر

 تصاویر مبتنی بر جوهر ممکن است در معرض رطوبت، نور خورشید و استفاده معمول در معرض آسیب قرار گیرند و از بین بروند.

همچنین استفاده از آن برای چاپ برچسب ها، علائم و سایر مواد چاپی ممکن است اغلب در طولانی مدت پاک شده و دوام بسیار کمی دارند.

قطعات متحرک

 پرینترهای جوهر افشان معمولاً از قطعات متحرک بیشتری نسبت به پرینترهای حرارتی استفاده می کنند و احتمال خرابی هایی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند را افزایش می دهد.

مکانیسم چاپ جوهر افشان

پرینتر های جوهر افشان دارای یک هد چاپ با چندین نازل کوچک هستند که جت نیز نامیده می شوند، با حرکت کاغذ از بالای هد چاپ، نازل ها جوهر را روی آن اسپری می کنند و کاراکترها و تصاویر را تشکیل می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   چیپست پرینتر

چاپگر جوهر افشان می تواند بسته به ماهیت نسخه چاپی، تا زمان تعویض کارتریج های آن، از 100 تا چند صد صفحه پرینت نمایند، معمولاً یک کارتریج جوهر سیاه و یک کارتریج به اصطلاح رنگی حاوی جوهر رنگدانه های اولیه وجود دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =