نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عوامل ایجاد کننده ارور 0xc19a0003 در پرینتر شارپ

اصلی ترین وظیفه یک پرینتر این است که طبق دستور داده شده جوهر را به طور مناسب بر روی کاغذ پخش نماید، حال هر مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری که در انجام این دستورات اختلال ایجاد نماید، باعث بروز ارور 0xc19a0003 در پرینتر می گردد؛ سیستم جوهر افشان پرینتر های شارپ بسته به مدل آن می توانند دچار مسائل متعددی گردند که هر یک به نوعی موجب خرابی قطعات دیگر در چاپگر می شود؛ بنابراین ضروریست سریعا به رفع آن بپردازیم، به همین منظور در ادامه قصد داریم علل و راهکار های عملی برای این مسئله مطرح نماییم.

توجه داشته باشید که برخی مشکلات به ظاهر ساده در پرینتر شارپ می تواند شروع و نشانه مسائل پیچیده تری باشد، پس قبل از هر اقدام بهتر است با کارشناسان نمایندگی شارپ مشورت نمایید تا بتوانید به عیب یابی اصولی و صحیح این قضیه بپردازید.

علت یابی ارور 0xc19a0003 در پرینتر شارپ

سیستم جوهر افشان پرینتر های شارپ انواع مختلف داشته بنابراین این خطا می تواند در هر مدل یک دلیل خاص دارد، اما در اکثر پرینتر ها ارور 0xc19a0003 مربوط به قسمت هد چاپگر بوده بنابراین اولین قسمتی است که معمولا توسط تعمیرکاران بررسی می شود.

البته این خطا در برخی مواقع می تواند به دلیل خرابی کارتریج نیز رخ بدهد، این مسئله زمانی که کاربران از کارتریج های غیر اورجینال استفاده می کنند بسیار محتمل تر است؛ در هر صورت هنگام بررسی هد حتما کارتریج ها را خارج کرده و به دقت بررسی نمایید و اگر شک به وجود مشکل در آن ها دارید، با جایگزین کردن کارتریج نو به جای آن ها از خرابی آن ها مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   نکات فنی دستگاه پرینتر شارپ

راه کار های رفع ارور 0xc19a0003 در پرینتر شارپ

همان طور که در بالا به آن اشاره شد این ارور مربوط به نقص در عملکرد جوهر افشان پرینتر شارپ بوده، پس اولین راه کار رفع آن خارج کردن قسمت های مختف آن می باشد، پس از خروج قطعات و تمیز نمودن آن ها به دقت در محل خود قرار داده سپس مراحل زیر را برای پاک کردن هد پرینتر انجام دهید:

ابتدا دکمه منو پرینتر را فشار داده تا دسترس به بخش تنظیمات آن فراهم گردد سپس به قسمتی با نام Printer Services بروید و از طریق این بخش می توانید گزینه Clean Printheads پیدا نمایید؛ پس از OK نمودن این  گزینه و طی نمودن باقی مراحل خواسته شده، چاپگر به طرز اتوماتیک شروع به پاک نمودن هد کرده و در آخر با پیامی با موفقیت انجام شدن دستور را اطلاع می دهد.

پس از انجام فرمان بالا پرینتر را خاموش روشن کرده و مجدد خطای 0xc19a0003 بررسی کنید، اگر همچنان این ارور وجود داشت نگران نباشید راه حل دیگری نیز برای شما داریم.

پرینتر را ریست نمایید

ریست نمودن پرینتر در اغلب مواقع مشکلات نرم افزاری ساده پرینتر را برطرف می نماید بنابران یکی از راهکار های اولیه توصیه شده از سوی تعمیر کاران حرفه ای می باشد.

برای Reset کردن چاپگر ابتدا سیم USB آن را از قسمت پشت دستگاه جدا نموده و پرینتر را خاموش نمایید سپس در آن را باز کنید و کارتریج های پرینتر را به آرامی و دقت خارج کنید؛ در هنگام خارج کردن کارتریج ها دقت کنید ضربه یا آسیبی به آن ها وارد نشود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی ارور H4

حال مجدد کابل برق و USB پرینتر را متصل کرده و آن را روشن کنید و منتظر باشید تا پیام مربوط به نصب کارتریج نمایش داده شود؛ در این هنگام بلا فاصله مجدد سیم برق آن را از پریز در آورده و اجازه دهید به مدت جند دقیقه پرینتر خاموش بماند.

پس از گذشت چند دقیقه برق چاپگر را وصل کرده و آن را روشن کنید، سپس کارتریج ها را مجدد به داخل پرینتر برگردانید و اجازه دهید توسط پرینتر شناسایی شود، در آخر نیز کابل مربوط به USB را هم متصل نمایید و دستور پرینت یک فایل را در کامپیوتر اجرا نمایید تا از برطرف شدن مشکل مطمئن شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =