نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت یابی ارور Supply Memory در پرینتر شارپ

ارور Supply Memory یا همان خطای معروف 10.1000 در پرینتر های شارپ، یکی از مشکلات رایج در چاپگر های تک کاره یا نوع لیزی چندکاره می باشد؛ اکثر خطاهای پرینتر شارپ نیاز به تعمیر جدی نداشته و با آشنایی با دلیل ایجاد آن می توان به راحتی اقدام به رفع آن ها نمود.

 اما در برخی مواقع این ارورها می تواند نشانه مسئله پیچیده و مهمی باشد؛ از طرف دیگر هر ارور بسته به نوع پرنتر علت خاصی به همراه دارد؛ بنابراین داشتن دانش کافی برای رفع آن ضروری می‌باشد؛ به همین علت در ادامه قصد داریم اطلاعات کامی در خصوص Supply Memory Error در پرینتر شارپ به شما ارائه دهیم تا علاوه بر عیب یابی صحیح این مشکل به رفع آن بپردازید.

ارور Supply Memory در پرینتر شارپ چیست

اکثر ارور های پرینتر های شارپ دلایل نرم افزاری نیز در کنار علل سخت افزاری دارند، اما در این خطا استثنا مشکل ربطی به ناسازگاری های نرم افزاری یا مشکلات درایوری آن در ویندوز نداشته و غالبا این مسئله در صورت خرابی سخت افزار های چاپگر یا عدم شناسایی کارتریج ها رخ می دهد؛ بنابراین بروز این خطا نشانه خرابی حادی در پرینتر نبوده و به راحتی می توان آن را برطرف نمود.

عیب یابی ارور Supply Memory

عوامل ایجاد کننده این مسئله عبارتند از: عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر، همچنین هرگونه نقص در چیپ های کارتریج یا خالی شدن آن می باشد، پس می توان به طور کلی گفت مشکلات کارتریج دلیل اصلی بروز این خطا بوده و برطرف کردن موجب برطرف شدن مشکل می شود؛ از طرف دیگر استفاده از کارتریج های تقلبی نیز موجب این خطا شده پس اگر به تازگی کارتریج چاپگر را تعویض نموده اید لازم است عملکرد آن را بررسی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   چراغ قرمز پرینتر شارپ

راه کار های رفع ارور Supply Memory در پرینتر شارپ

اگر به عملکرد صحیح کارتریج شک دارید، برای اطمینان از این قضیه بهترین کار جایگزین کردن آن با یک کارتریج سالم است؛ اگر این ارور پس از تعویض کارتیج برطرف گردید لازم است آن را به یک متخصص نشان بدهید.

البته اغلب کارتریج ها قابل تعمیر نمی باشد، پس اگر مشکل شما با بکارگیری کارتریج جدید برطرف شده، توصیه می کنیم از کارتریج جدید برای همیشه استفاده نمایید؛ اما اگر این راهکار ساده نیز بی تاثیر بوده و همچنان در صفحه نمایشگر پرینتر ارور Supply Memory نمایش داده می شود، باید مدار های اتصالی کارتیج در پرینتر نیز بررسی نمایید.

البته عیب یابی خرابی های اتصالات چاپگر نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد پس اگر دانش کافی این کار را ندارید از انجام آن خود داری کنید، چرا که تغییر ساختار سیستم های داخلی پرینتر خود می تواند مشکلات شدیدتری ایجاد می نماید.

توجه به این نکته ضروریست که نگام نصب کارتریج جدید، دقت نمایید که تمام ضامن های محافظت کننده بدنه کارتریج و پوشش قطعات نارنجی رنگ آن را خارج کرده باشید؛ در غیر این صورت اتصال کارتریج به خوب با پرینتر برقرار نشده و با خطای 10.1000 مواجه خواهید شد.

چگونه کارتریج را در پرینتر شارپ نصب نمایید

بسته به مدل پرینتر شارپ طرقه جا انداختن کارتریج متفاوت است، از طرف دیگر کوچکترین ضربه هنگام داخل کردن کارتریج می تواند باعث آسیب جبران ناپذیری در آن شود و موجب خطای Supply Memory  در پرینتر شارپ  میشود؛ بنابراین باید حتما در این خصوص آموزش ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج پرینتر شارپ

معمولا هنگام خرید پرینتر شارپ از نمایندگی ها می توانید طریقه خارج کردن و نصب مجدد کارتریج را آموزش ببینید یا زمانی که قصد تعویض کارتریج دارید آن را به نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ بسپارید.

علاوه بر موارد بالا نوع کارتریج خریداری شده بسیار مهم بوده و استفاده از کارتریج های غیر اورجینال علاوه بر پایین آورن کیفیت چاپ در پرینتر می تواند به سایر سخت افزار های داخلی آن آسیب زده یا موجب خرابی سیستم جوهر افشان پرینتر به خصوص در نوع لیزی گردد؛ پس هنگام خرید حتما به این مسئله دقت نموده و درصورت آشنا نبودن با نوع مناسب کارتریج حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =