نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت جت پرینتر در صنعت

جت پرینتر ترکیب دو کلمه‌ی Jet به معنای فوران یا به خارج پرتاپ کردن و Printer بوده و اصطلاحاً به آن پرینتر صنعتی، غیر تماسی، تاریخ زن، کد زن و بارکد زن هم گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های این پرینتر در این مقاله همراه ما باشید.

جت پرینتر چیست؟

ماشینی الکترونیکی با ترکیبی از قطعات مکانیکی و هیدرولیکی که در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی، ساختمان سازی، شیمیایی، نظامی، زیستی و… کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد جت پرینتر در صنعت

پرینتر صنعتی (جت پرینتر) معمولادر انتهای خط تولید نصب شده و وظیفه‌ی اصلی آن درج مشخصاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، قیمت، لوگوی شرکت سازنده، بارکد و … روی محصول تولیدی است.

طبیعتاً با افزایش تکنولوژی تغییراتی در حقوق قانونی مصرف کنندگان ایجاد شده که مهم‌ترین آن‌ها اطلاع از مشخصات فنی و ظاهری محصول خریداری شده است به عبارت بعتر مشتری حق دارد برای انتخاب بهتر و سنجیده‌تر اطلاعات مندرج در بخش بالا را بداند لذا پرینترهای صنعتی یکی از مهم‌ترین ابزار آلات صنعتی به خصوص در خط تولید کارخانه‌ها هستند.

آشنایی با اجزای اصلی پرینترهای صنعتی

جت پرینترها مانند سایر محصولات بسته به نوع کاربری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که کاربرد مخصوص به خود را دارند. هر پرینتر صنعتی از 4 بخش اصلی تشکیل شده که عبارتند از:

مین برد (برد اصلی)

وظیفه‌ی کنترل فرایند چاپ را بر عهده داشته و به عنوان مغز پرینتر عمل می‌کند برای آشنایی بیشتر با ساختار مین برد در پرینتر به مقاله‌ی ” اهمیت مین برد در پرینتر” مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کد خطا در پرینتر

هد پرینتر

این قطعه تمام اطلاعات را از برد الکترونیکی (مین برد) دریافت کرده و میزان جوهر مورد نیاز را روی کاغذ پخش می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با اهمیت هد در پرینتر

مدار ارسال جوهر

پرینترهای صنعتی معمولاً از مخزن‌های مختلفی مانند مخزن جوهر، حلال، تسویه و پمپ تشکیل شده که وظیفه‌ی اصلی مدار جوهر رسانی، انتقال جوهر از این مخزن‌ها به هد دستگاه است.

حسگر الکترونیک

معمولاً این قطعه نزدیک هد پرینتر قرار گرفته و با مشاهده‌ی محصولات روی خط تولید فرمان چاپ را به مین برد (برد اصلی) صادر می‌کند از این رو حسگر الکترونیک اهمیت ویژه‌ای در جت پرینترها دارد.

انواع جت پرینتر کدامند؟

پرینترهای صنعتی در کل به 3 دسته‌ی اصلی CIJ، DOD و HP تقسیم شده که کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود نسبت به خرید آن‌ها اقدام کند. در ادامه قابلیت‌های هر کدام از جت پرینترها به طور مفصل بررسی خواهند شد.

پرینترهای CIJ

CIJ مخفف عبارت Continuous Inkjet Printers و یکی از پرینترهای پر سرعت صنعتی محسوب می‌شوند این پرینترها توانایی کار تا 15 ساعت را داشته و مناسب‌ترین گزینه برای خط تولید کارخانه‌ها محسوب می‌شوند.

پرینترهای CIJ علاوه بر مزیت‌های بالا معایبی به همراه داشته که مهم‌ترین آن هزینه‌ی بالای سرویس و بروز رسانی است طبق آزمایشات انجام شده کیفیت این پرینتر متوسط ارزیابی می‌شود.

پرینتر Drop On Demand printer

جت پرینترهای Drop On Demand printer در دو مدل لارج و های رزولوشن طراحی شده که پرینترهای لارج برای چاپ در حجم انبوه و بزرگ تولید شده و تکنولوژی به کا رفته در آن‌ها امروزه منسوخ شده در حالی که پرینترهای صنعتی‌های رزولوشن با همکاری چندین کمپانی بزرگ انگلیسی تولید و راهی بازار جهانی شده است.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج پرینتر شارپ

جت پرینترهای HP

پرینترهای صنعتی HP معمولاً قیمت پایینی داشته و برای تولید محدود در کارگاه‌های کوچک گزینه‌های مناسبی هستند متاسفانه هزینه‌ی جوهر این دستگاه‌ها چیزی حدود دو برابر ارزش خود پرینتر بوده که این دستگاه را برای تولید در حجم انبوه نامناسب کرده است.

برخی از شرکت‌های مهم تولید کننده‌ی جت پرینترهای صنعتی عبارتند از:

  • شرکت‌های آیکون مک (iKonMac)
  • دومینو (Domino)،
  • لینکس (Linx) لایبینگر،
  • ای.بی.اس (EBS)،
  • شرکت ایماژ (Imaje)،
  • مارکر و ویدئو جت (videojet)،
  • زانوسیدر،
  • ECJET،
  • ویدم باخ؛

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =