نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی سیم برق پرینتر شارپ: کابل های برق و اتصالات معیوب یکی از دلایل غیر معمول اما احتمالی روشن نشدن پرینتر شارپ است. قبل از مشکوک شدن به خرابی سیم، مطمئن شوید که برق پریز دیواری وجود دارد. شرایطی وجود ندارد که مانع روشن شدن پرینتر شارپ شود. آزمایش با تعویض می تواند تأیید کند که آیا اتصال سیم مشکل دارد یا خیر.

تعمیر پرینتر شارپ

عدم وجود شرایط برق را بررسی کنید

دکمه پاور در اکثر پرینتر شارپ ها یک سوئیچ سافت پاور است که به لوازم الکترونیکی پرینتر شارپ متصل است. برق را به صورت فیزیکی وصل و قطع نمی کند. بسته به نوع و مدل پرینتر شارپ ، اگر سوئیچ برای مدت طولانی یا خیلی کوتاه نگه داشته شود. یا اگر درب پرینتر شارپ یا پانل دسترسی باز باشد، ممکن است نرم افزار از عملکرد آن جلوگیری کند. برای راه اندازی مجدد پرینتر شارپ ، تمام کابل ها را از برق بکشید. حداقل 30 ثانیه صبر کنید و سپس فقط سیم برق را وصل کنید. پرینتر شارپ های بزرگتر ممکن است دارای یک کلید برق فیزیکی باشند. در زیر پانل دسترسی یا نزدیک سیم برق قرار دارد.

تنظیمات منبع تغذیه به علت خرابی سیم برق پرینتر شارپ

پرینتر شارپ های بزرگتر دارای یک سیم برق از پریز دیواری به پشت پرینتر شارپ هستند. آداپتور برق متناوب در پرینتر شارپ تعبیه شده است و ممکن است سیم آن قابل جدا شدن باشد یا نباشد. پرینتر شارپ های کوچکتر دارای آداپتور های AC خارجی یا جعبه ترانسفور ماتور هستند. اینها ممکن است در دو شاخه دیوار تعبیه شده باشند، یا ممکن است یک سیم برق وجود داشته باشد. که از پریز دیواری به آداپتور می ‌رود و یک سیم نازک ‌تر که آداپتور را به پرینتر شارپ متصل می ‌کند. سیم‌ ها و آداپتور های مختلف ممکن است به ‌طور دائم به هم متصل شوند یا چندین شاخه داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر شارپ

پرینتر شارپ ها با آداپتورهای متناوب AC داخلی

اگر پرینتر شارپ از یک سیم استفاده می کند که نمی توان آن را جدا کرد، امکان تست سیم وجود ندارد. اگر برق در پریز برق تایید شده باشد و هیچ شرایطی وجود نداشته باشد که مانع روشن شدن پرینتر شارپ شود، خدمات حرفه ای مورد نیاز است. اگر سیم قابل جدا شدن باشد، انتهای پرینتر شارپ احتمالاً رابط معمولی C13 است که توسط مانیتور ها و رایانه ها نیز استفاده می شود. از یکی دیگر از این طناب ها استفاده کنید تا تشخیص دهید که آیا اصل معیوب است یا خیر.

پرینتر شارپ ها با آداپتورهای متناوب AC خارجی

اگر پرینتر شارپ از یک سیم برق جداشدنی بین پریز دیوار و آداپتور برق متناوب استفاده می ‌کند. می‌ توان از سیم دیگری برای تشخیص معیوب بودن اصل استفاده کرد. آداپتور برق متناوب متفاوت و سیم ولتاژ پایین را فقط در صورتی می توان امتحان کرد. که برای آن مدل و مدل پرینتر شارپ در نظر گرفته شده باشند. از طرف دیگر، آداپتور و سیم ‌کشی ولتاژ پایین را می ‌توان با استفاده از آنها برای پرینتر شارپ متفاوتی با همان برند و مدل آزمایش کرد. اگر آداپتور و سیم کشی ولتاژ پایین را نمی توان آزمایش کرد. می توان آنها را به یک فروشگاه تخصصی کامپیوتر برد. اگر در پریز برق برق وجود داشته باشد و هیچ شرایطی وجود نداشته باشد که مانع روشن شدن پرینتر شارپ شود، احتمالاً آداپتور یا سیم کشی ولتاژ پایین معیوب است.

تست پیشرفته آداپتور برق متناوب برای خرابی سیم برق پرینتر شارپ

برای تایید عملکرد آداپتور برق متناوب و رسانایی سیم های ولتاژ پایین می توان از کنتور الکتریکی استفاده کرد. یک مشکل رایج، قطع شدن سیم‌ های دو شاخه است. این مشکل با تعویض دو شاخه قابل حل است. شاخه های جایگزین در فروشگاه های تخصصی الکترونیک و به صورت آنلاین در دسترس هستند. برای جلوگیری از آسیب، خطرات آتش سوزی و آسیب به پرینتر شارپ ، اندازه گیری ولتاژ و تعویض دو شاخه باید فقط توسط افراد دارای مهارت و آموزش در برق و الکترونیک انجام شود.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید پرینتر

مقالات مرتبط:

آموزش تعمیر مگنت پرینتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =