نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علل و رفع خطاهای  10XX در پرینتر های شارپ

پرینترهای جدید شارپ برای عیب یابی سریع تر مشکلات سیستمی، هر مسئله را به وسیله نمایش یک پیام کوتاه یا ارور مطرح می نماید که برای رفع آن لازم است ابتدا با آن خطاها و علل ایجاد کننده آن آشنا شویم به همین علت در این مقاله به معرفی ارور معروف 10XX می پردازیم و راه حل های یکاربردی و آسان برای آن مطرح می نماییم.

اما توجه به این نکته ضروریست که گاهی این خطاها می توانند علل پیچیده تری داشته باشند، از طرف دیگر ما در این مطلب به ارور های رایج کارتریج پرداخته ایم، پس در صورت ناکارآمد بودن روش های زیر حتما از کارشناسان نمایندگی پرینتر شارپ کمک بگیرید.

ارور 10.0004 و 10.1004 supply error

هنگام اجرای دستورات مربوط به پرینت، اختلال در قسمت درام کارتریج منجر به توقف روند چاپ و همچنین نمایش خطای 10.0004 و 10.1004 supply error در نمایشگر پرینتر یا مانیتور می گردد.

اگرچه این مشکل با تعمیر یا تعویض درام اکثرا رفع می گردد، با اینحال می توانید با خاموش و روشن کردن پرینتر یا خروج کارتریج و  تمیز نمودن آن و قرار دادن آن مجدد داخل چاپگر نیز برای حل آن تلاش نمایید؛ چون ریست کردن پرینتر در اغلب مواقع مشکلات نرم افزاری ساده را برطرف می نماید، اما در صورت خرابی سخت افزاری آن چاره ای جز سپردن آن به تعمیر کاران حرفه ای ندارید.

ارور 10.000X و 10.100X Supply memory error

این ارور مختص پرینتر های رنگی شارپ می باشد چرا که با قطع ارتباط چاپگر با هر یک از کارتریج های رنگی به کار رفته در آن، مشکل به وسیله پیام 10.000X و 10.100X Supply memory error نمایش داده می شود؛ البته به جای حرف X عدد مربوط به کارتریج نوشته میشود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تمیز کردن درام

معمولا کارتریج رنگ مشکی در چاپگر های شارپ با عدد یک، آبی با عدد 2، قرمز با عدد 3 و رنگ زرد با عدد 4 معرفی می شود، پس می توانید با دقت به عدد گفته شده در خطا به راحتی کارتریج معیوب را شناسایی نمایید.

البته برای رفع مشکل توصیه می کینم تمام کارتریج ها را به آرامی خارج کرده تمیز نمایید و از نظر عیوب قطعات بررسی کنید، سپس با دقت در محل خود قرار دهید؛ اگر از جایگذاری صحیح کارتریج ها و یا عدم مشکل سخت افزاری آن ها مطمئن هستید، اما هنوز هم این ارور را مشاهده می کنید می تواند مشکل در سخت افزار های ارتباط دهنده کارتریج با پرینتر باشد و رفع آن نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد، در نتیجه بهترین کار سپردن ادامه مراحل عیب یابی به نمایندگی های پرینتر شارپ می باشد.

ارور  10.330X

برخی کاربران برای کاهش هزینه های خود به جای استفاده از کارتریج های اورجینال شارپ اقدام به خریداری کارتریج های بی کیفیت و تقلبی می کنند، این کارتریج ها علاوه بر کارکرد نادرست و ایجاد خطاهای مختلف در چاپگر در بعضی مواقع باعث آسیب سخت افزاری آن می شود؛ از جمله ارور های معروف این مسئله  10.330X می باشد که به معنای مشکل دار بودن کارتریج جدید یا قبلا استفاده شدن آن در دستگاه است.

ارور 10.700X

هر کارتریج نیمه عمری مشخصی دارند و پس از رسیدن به آن زمان دیگر قادر به انجام دستورات مانند سابق نیست، این زمان که اصطلاحا تاریخ مصرف کارتریج گفته می شود در انواع پرینتر های شارپ متفاوت بوده و تنها راه حل این مسئله تعویض کارتریج قدیمی با کارتریج سالم وجدید می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050

ارور 10.8100

این ارور مختص کارتریج رنگ مشکی می باشد که بر این مسئله تاکید می نماید که تاریخ مصرف کارتریج رنگ مشکی رو به اتمام است و باید با یک کارتریج جدید جایگزین گردد.

خطای Cartridge is low

زمان خالی شدن شارژ کارتریج با این پیام مواجه خواهید شد البته پس از بروز آن نیز امکان چاپ هنوز میسر است، چراکه این ارور زمانی نمایش داده می شود که میزان شارژ از مقدار مشخصی در پرینتر کمتر شده باشد. اما گر خطا با عبارت Cartridge is very low نشان داده شود دیگر زمان تعویض یا شارژ کارتریج رسیده است.

ارور 10.400X

این پیام در واقع هشدار نبوده بلکه صرفا اطلاع رسانی این مسئله است که در پرینتر یک کارتریج اورجینال و با کیفیت بالا قرار گرفته است پس لازم به اقدام خاصی برای رفع آن نیست.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =