نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل ظهور خطوط سیاه روی کاغذ

یکی از مشکلات رایج پرینترها ظهور خطوط سیاه روی کاغذ بوده که اغلب باعث کلافگی و ناامیدی شمار زیادی از کاربران می‌شود خبر خوب اینکه در این مقاله با تکنیک‌هایی آشنا شده که این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند پس تا انتها همراه ما باشید.

خطوط سیاه ممکن است به روش‌های مختلف روی کاغذ ایجاد شوند که هر کدام نشانگر خرابی قطعه‌ای از پرینتر است ممکن است این خطوط در وسط کاغذ یا دو طرف آن ظاهر شده یا بخشی از متن به طور کلی چاپ نشود.

راهکارهایی برای رفع خطوط سیاه روی کاغذ

پیشنهاد ما برای رفع مشکل تمیز کردن غلطک پرینتر است که در اکثر موارد نتیجه‌ی شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت اما گاهی اوقات با تمیز کردن پرینتر مشکل هنوز پابرجاست در این موارد:

کمربند انتقال را تمیز کنید

مجموع غلطک و تسمه‌ی پرینتر را کمربند انتقال نامیده که عمل انتقال کاغذ را بر عهده دارند هنگام کثیفی هر کدام از اجزا یا باقی ماندن تونر اضافی، لکه‌ی سیاه بزرگی روی کاغذ هنگام چاپ ایجاد می‌شود.

برای رفع این مشکل ابتدا غلطک لاستیکی پرینتر را به وسیله‌ی یک پارچه‌ی نخی و بدون پرز تمیز کرده سپس مقدار تونر اضافی را به وسیله‌ی جارو از سطح کمربند انتقال جدا کنید.

نکته‌ی مهم: برای پاکسازی غلطک پرینتر می‌توان از الکل و یک برس نرم استفاده نمود.

اگر با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد، غلطک ها باید عوض شوند.

پاکسازی درام پرینتر

پرینترهای لیزری فرایند چاپ اسناد را از طریق لیزر و درام انجام می‌دهند بنابراین وجود گرد و غبار یا اثر انگشت روی درام باعث عدم چاپ بخشی از متن روی کاغذ می‌شود بنابراین بهترین کار پاک کردن درام و حذف تونرهای اضافی از سطح آن است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی

تعویض یونیت فیوزینگ پرینتر

یکی دیگر از اجزای مهم در چاپ اسناد فیوزینگ نام داشته که وظیفه‌ی ذوب تونر و پخش آن روی کاغذ را بر عهده دارد اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند فرسودگی قطعه جوهر به درستی روی کاغذ قرار نگرفته و بخشی از متن چاپ نمی‌شود بنابراین برای رفع این مشکل یونیت فیوزینگ باید تعویض شود.

بررسی قطعات داخلی پرینتر

گاهی اوقات لکه‌ها در نقطه‌ی خاصی از کاغذ ایجاد شده که دلیل کثیفی یا فرسودگی درام و فیوزینگ است لذا برای رفع مشکل قبل هر چیز اجزای داخلی پرینتر مانند غلطک یا درام را بررسی کرده و در صورت وجود لکه آن را تمیز کنید.

تعویض کارتریج درام و تونر

گاهی اوقات هنگام نصب کارتریج بسته بندی آن به طور کامل جدا نشده و همین عامل باعث بروز مشکلاتی مانند عدم چاپ بخشی از متن یا ایجاد خطوط کمرنگ روی کاغذ می‌شود.

برای رفع این مشکل قبل هر چیز هد پرینتر را بررسی کرده و در صورت کثیفی آن را تمیز کنید.

امید است این مطلب شما را در رفع خطوط سیاه روی کاغذ یاری کند اما اگر هر کدام از مراحل بالا کارساز نبودند یعنی پرینتر شما مشکل جدی پیدا کرده و باید آن را به یک کارشناس ماشین‌های اداری بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =