نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل عدم اتصال پرینترهای بیسیم به وایرلس

یکی از قابلیت‌های جالب اغلب پرینترهای امروزی اتصال به اینترنت به صورت بیسیم است که این امکان را برای کاربر فراهم کرده تا بدون نیاز به کابل به وایرلس متصل شود. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف این امکان فراهم نمی‌شود. در این مقاله شما را با راهکارهای رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

روش‌های اتصال مجدد پرینترهای بیسیم به وایرلس

یکی از رایج‌ترین مشکلات پرینترهای بیسیم عدم اتصال به روتر بوده که اغلب کاربران به اشتباه برای رفع این مشکل به تنظیمات پرینتر می‌روند در حالی که تنها راه حل ریستارت روتر دستگاه است.

چگونه روتر خود را ریستارت کنیم؟

برای ریستارت روتر کافیست پرینتر و کامپیوتر را به مدت 30 ثانیه خاموش کرده و دوباره روشن کنید سپس مدتی صبر کرده تا اتصال روتر و پرینتر برقرار شود در این مرحله فرایند پرینت را دوباره امتحان کنید.

بررسی اتصال وایرلس (بیسیم)

مرحله‌ی دوم برای رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به وایرلس بررسی اتصالات از طریق تنظیمات شبکه‌ی پرینتر است برای این کار باید از صفحه‌ی تنظیمات شبکه‌ی پرینتر خود عکس گرفته همچنین اگر آدرس IP پرینتر شما در شبکه به صورت ۱۶۹٫۲۵۴٫X.X یعنی پرینتر به درستی به شبکه وایرلس متصل نشده.

برای اتصال مجددد پرینتر به شبکه می‌توان تنظیمات آن را به صورت دستی تغییر داده یا ابتدا دستگاه را از طریق کابل به کامپیوتر متصل نموده سپس تنظیمات شبکه را از طریق کامپیوتر تغییر دهید.

غیر فعال کردن برنامه‌های آنتی ویروس

شاید ساده به نظر برسد اما نصب و فعالیت آنتی ویروس‌ها یکی از دلایل قطع اتصال پرینتر بیسیم و شبکه است به عبارت بهتر برنامه‌هایی مانند Norton Internet Security،MacAfee و Comodo Firewall عملکرد پرینتر را مختل کرده بنابراین برای رفع مشکل ابتدا برنامه‌های مذکور را غیر فعال کرده سپس اتصال پرینتر را دوباره بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نصب درایور پرینتر شارپ

بروز رسانی درایورهای پرینتر

عمده مشکل اتصال پرینترها به شبکه به دلیل قدیمی بودن درایورهای کامپیوتر است (آشنایی با اهمیت درایور در پرینتر). بنابراین برای رفع مشکل بهتر است درایورهای پرینتر خود را به موقع آپدیت کنید.

تنظیم مجدد پرینتر

نکته‌ی مهم اینکه تنظیمات شبکه با بروزرسانی درایورهای پرینتر یا نصب روتر جدید کاملاً به هم ریخته بنابراین برای سازگاری پرینتر با روتر جدید باید آن را مجدد تنظیم کنید.

روش دیگر برای اتصال مجدد پرینتر و شبکه بررسی پسورد، پروتکل امنیتی و SSID شبکه‌ی بیسیم (وایرلس) است.

دانلود آخرین نسخه‌ی نرم افزار

شناسایی پرینتر در کامپیوتر توسط نرم افزارهای مخصوص و درایور انجام شده که قدیمی بودن هر کدام از موارد فوق اتصال پرینتر و شبکه را دچار مشکل خواهد کرد بنابراین آخرین نسخه‌ی سازگار با پرینتر خود را از سایت‌های معتبر مانند گوگل پلی دانلود کنید.

اگر هر کدام از روش‌های فوق مشکل عدم اتصال پرینتر بیسیم به شبکه را برطرف نکرد، به احتمال زیاد پرینتر شما دچار مشکل جدی بوده و باید عیب یابی شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی نصب پرینتر و شارژ کارتریج به مقالات ” آموزش اتصال پرینتر به شبکه” و ” روش شارژ کارتریج پرینتر” مراجعه کنید.

سؤالات خود را از طریق لینک زیر با کارشناسان مرکز در میان بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =