نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ : جایگزینی و تراز کردن کارتریج‌های جوهر برای شارپ و اکثر پرینتر شارپ جوهرافشان دیگر که در تجارت شما استفاده می‌شوند، یک فرآیند کاربرپسند است که تکمیل آن تنها به چند لحظه نیاز دارد. کارتریج های جوهر در یک مجموعه نصب معمولی متصل به یک کالسکه موتوری در یک مسیر افقی قرار گرفته و محکم می شوند. همانطور که کاغذ به صورت عمودی در پرینتر شارپ حرکت می کند، محفظه چاپ به پهلو حرکت می کند و به کارتریج های جوهر اجازه می دهد تا جوهر را در خطوط باریکی تا زمانی که تصویر کامل شود، انتقال دهند.

از آنجایی که رنگ با لایه‌بندی ترکیب‌های مختلف جوهرهای چاپ شفاف به دست می‌آید، همه کارتریج‌ها باید در یک صفحه افقی چاپ شوند. کارتریج‌های نامرتب با ایجاد خطوط چاپی که کمی انحراف نسبت به خطوط چاپ شده توسط کارتریج‌های تراز شده دارند، کیفیت کلی چاپ را پایین می‌آورند و باید تنظیم شوند. تراز کردن یک کار خودکار است که توسط پرینتر شارپ انجام می شود، اما کاربران باید این فرآیند را آغاز کنند و در صورت نیاز تنظیمات تراز را نشان دهند.

تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر شارپ
مراحل تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ

مرحله 1
کامپیوتر و پرینتر شارپ را روشن کنید و مطمئن شوید که این دو به هم متصل هستند.
مرحله 2
درب دسترسی داخلی را در بالا یا جلوی پرینتر شارپ قرار دهید، به آرامی بلند کنید یا کنجکاو کنید تا درب کاملاً باز شود. در برخی از مدل‌های شارپ ، کالسکه، کارتریج‌های جوهر و پایه کارتریج قابل مشاهده و در دسترس خواهند بود. در برخی دیگر، باز کردن درب باعث می شود کالسکه در موقعیتی قرار گیرد که به کارتریج دسترسی داشته باشد. اگر هیچ کدام رخ نداد، دکمه “Reset” را در پرینتر شارپ پیدا کرده و فشار دهید یا در صورت مجهز بودن، دستور بازنشانی را در منوی پرینتر شارپ جستجو کنید.
مرحله 3
تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ : محل کارتریج خالی را با خواندن رنگ چاپ شده روی برچسب نصب شده در بالا پیدا کنید و مکانیسم نگهدارنده را بررسی کنید. کارتریج‌های جوهر یا با زبانه‌های غیرقابل مشاهده که با بدنه کارتریج یکپارچه شده‌اند، روی صندلی خود در محفظه چاپ محکم می‌شوند، یا با نگهدارنده‌های پلاستیکی لولایی که به وضوح در بالای کارتریج مشخص می‌شوند.
مرحله 4
کارتریج های بدون گیره خارجی را با گرفتن از پهلو و کشیدن به سمت بالا خارج کنید. کارتریج ها را با نگهدارنده های گیره خارجی با بلند کردن آرام گیره با انگشتان خود و بلند کردن کارتریج از روی صندلی خود جدا کنید. برچسب‌هایی که شما را از طریق روش‌های برداشتن و جایگزینی کارتریج مخصوص مدل راهنمایی می‌کنند، در صورت نیاز برای مرجع بیشتر در داخل پرینتر شارپ قابل مشاهده خواهند بود.
مرحله 5
کارتریج جدید را از بسته بندی آن خارج کرده و نوار محافظ رنگی را که صفحه تماس الکتریکی را در جلو یا پایین محفظه کارتریج می پوشاند جدا کنید.
مرحله 6
کارتریج را در صندلی که اخیراً توسط کارتریج قدیمی خالی شده است قرار دهید. اگر از گیره خارجی استفاده نمی شود، کارتریج را با فشار ملایم به سمت پایین فشار دهید تا در جای خود محکم بچسبد. در صورت وجود گیره های لولایی، کارتریج را در صندلی قرار دهید و گیره را در جای خود فشار دهید.
مرحله 7
تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ : تمام مراحل حذف و تعویض کارتریج های اضافی را تکرار کنید و پس از اتمام درب دسترسی را ببندید. پرینتر شارپ یک چرخه آزمایشی را انجام می دهد که با یک چراغ چشمک زن نشان داده می شود. وقتی چرخه کامل شد، صدای پرینتر شارپ قطع می شود و چراغ چشمک زن خاموش می شود یا دائماً روشن می ماند. پرینتر شارپ اکنون آماده چاپ یا انجام مراحل تراز است. چاپ و بررسی یک صفحه آزمایشی از نظر کیفیت چاپ و کاربرد جوهر توصیه می شود، اما هم ترازی کارتریج ها اختیاری و به صلاحدید کاربر است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر رولر پرینتر

هدهای چاپ شارپ را تراز کنید

مرحله 1
مطمئن شوید که پرینتر شارپ و رایانه روشن و متصل هستند.
مرحله 2
در صورت وجود، با کلیک بر روی نماد دسکتاپ پرینتر شارپ ، برنامه کاربردی پرینتر شارپ را پیدا کنید. اگر اینطور نیست، روی Start کلیک کنید و برند یا مدل پرینتر شارپ را در کادر جستجو تایپ کنید. وقتی برنامه کاربردی پرینتر شارپ نمایش داده شد، روی نام برنامه کلیک کنید تا کادر محاوره ای ابزار باز شود.
مرحله 3
برگه “Maintenance” را در بالای کادر محاوره ای پرینتر شارپ پیدا کرده و برای مشاهده محتویات کلیک کنید. اگر برگه پیدا نشد، با کلیک بر روی دکمه‌های مختلف (پیشرفته، ابزارها یا ویژگی‌ها) و سپس جستجو در کادرهای محاوره‌ای برای یافتن دکمه یا برگه تعمیر و نگهداری، می‌توان به صفحه تعمیر و نگهداری دسترسی پیدا کرد.
مرحله 4
روی “Align Print Heads” یا دکمه ای با عبارت مشابه کلیک کنید.
مرحله 5
روی “Print Alignment Page” کلیک کنید تا یک صفحه آزمایشی با تعدادی نوار عمودی شماره گذاری شده در رنگ های مختلف چاپ شود. روی “OK” یا “Finished” کلیک کنید تا کادر گفتگوی آموزشی بعدی باز شود.
مرحله 6
تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ : صفحه را بررسی کنید، نوارهایی را از هر گروه رنگی با واضح ترین تصویر انتخاب کنید و اعداد مربوطه را در فیلدهای متنی برای هر رنگ وارد کنید. برای شروع روند تراز خودکار روی “OK” یا “Finished” کلیک کنید. پرینتر شارپ کارتریج ها را بر اساس اعدادی که وارد کرده اید تنظیم می کند. پس از تکمیل فرآیند، می‌توانید روی «پایان» کلیک کنید تا پنجره را ببندید و پردازش کنید، یا یک صفحه آزمایشی حاوی اشکال دقیق و خطوط با رنگ‌های مختلف را برای بازرسی بیشتر چاپ کنید. برای خروج، روی «Finish» یا «Repeat Alignment» برای تنظیم بیشتر کارتریج‌ها کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دستگاه فتوکپی

مقالات مرتبط:

گرفتگی سر چاپ پرینتر شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =