نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه مدت بعد از بی استفاده ماندن پرینتر کارتریج جوهر افشان خراب می شود

اگر پرینتر شما از نوع جوهر افشان باشد، حتما این سوال پیش آمده که پس از چه مدت استفاده نکردن کارتریج خراب می شود یا اصلا لازم است حتما هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج از پرینتر استفاده نمایید؛ برای پاسخ دادن به چنین سوالات ی قصد داریم در این مقاله این مسئله را بررسی نموده و توصیه هایی پیشگیرانه جهت جلوگیری از خشک شدن زودهنگام کارتریج ارائه بدهیم.

تاریخ انقضا کار تریج را بررسی کنید

شرکت‌های سازنده کارتریج شارپ بر اساس طول عمر مفید آن، زمانی را به عنوان تاریخ انقضا در نظر گرفته اند؛ اگر بر روی کارتریج پرینتر شما فقط تاریخ تولید درج شده این بدان معناست که تنها 2 تا 3 هفته زمان برای مصرف آن دارید و پس از این زمان دیگر کارآیی سابق را نخواهد داشت.

اغلب فروشنده ای سودجو زماین که تاریخ انقضا کارتریج نزدیک است، اقدام به فروش آن با تخفیف های قابل توجهی می کنند؛ پس زمان خرید کارتریج حواستان به این نکته بوده و حتما تاریخ مصرف ان را چک نمایید.

چه مدت اجازه دارید از پرینتر جوهر افشان استفاده نکنید

اکثر پرینترهای جوهر افشان شارپ بعد از دو هفته بلا استفاده ماندن، لازم است کارتریج تعویض گردد چون هد بعد از این زمان خشک شده و قادر به بخش مناسب جوهر نیست؛ این مسئله به دلیل بسته شدن دونه ای بسیار ریز قرار گرفته بر روی هد می باشد که تعمیر کاران به آن اصطلاحا خشک شدن کارتریج می گویند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با پنل فتوکپی شارپ

بنابراین ضروریست هر دو سه روز یکبار حداقل یک برگه پرینت گرفته همچنین با استفاده از تنظیمات داخلی پرینتر اقدام به پاک کردن هد پرینتر کنید؛ برای این منظور باید به پنل کنترلی پرینتر خود در ویندوز مراجعه نموده و یا نرم افزار مربوط به پرینتر را اجرا کرده و از طریق آن هد را پاک نمایید.

البته نکته دیگری که زمان نگهداری از کارتریج پرینترهای جوهر افشان باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما دمای محیط آن زیادی گرم یا سرد نبوده همچنین در حالت ایستاده نگهداری شود.

روش رفع مشکل خشک شدن کارتریج

اگر نکات بالا را رعایت نکرده باشید حتما کارتریج شما بعد از یک مدت خشک شده است بنابران در ادامه قصد داریم مراحل برطرف نمودن این مشکل را مطرح نماییم:

ابتدا کارتریج را به دقت خارج کرده و پس از تمیز نمودن آن، هد کارتریج را در داخل آب گرم به مدت چند دقیقه قرار دهید، پس از خارج شدن جوهر از منافذ آن دیگر می توانید آن را آز آب خارج نمایید ولی بهتر است حداقل 3 تا 5 دقیقه هد را در آب داغ نگه دارید.

سپس بوسیله یک پارچه نرم و بدون پرز هد را خشک کرده و اجازه دهید به آرامی در هوای آزاد رطوبت آن برطرف شود؛ اکنون با استفاده از تنظیمات داخلی هد یا نرم افزار مربوطه اقدام به تمیز کردن آن از طرق کامپیوتر نمایید.

بعد از انجام تمام این مراحل پرینتر را امتحان نمایید اگر هنوز با مشکل خشک بودن کارتریج روبرو هستند، می توانید تمام مراحل بالا را یک بار دیگر امتحان کنید در غیر اینصورت تنها راه حل باقی مانده خرید یک کارتریج جدید وسازگار با پرینتر می باشد؛ چون هد پرینتر یا کارتریج بطور قطع خراب شده و این قطعه متاسفانه قابل تعمیر نمی باشد.

این مطلب را از دست ندهید   وضعیت آفلاین پرینتر

بنابراین توصیه می کنیم قبل از خشک شدن کارتریج روش های صحیح نگهداری را که در بالا به آن اشاره نموده ایم به دقت انجام داده تا متحمل هزینه بیشتر برای تعویض کارتیج نگردید.

البته پس از طی شدن عمر مفید کارتریج دیگر چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد و بهتر است با مراجعه به مراکز مجاز پرینتر شارپ کارتریج مناسب پرینتر خود تهیه نمایید یا قبل از خرید آنبا متخصصین اینمراکز مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =