نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطاهای رایج در کارتریج پرینتر شارپ

یکی از قسمت های مهم و اساسی پرینتر شارپ، کارتریج می باشد به طوری که هر گونه اختلال در عملکرد آن باعث ناکارآمدی در عملیات چاپ و انتشار می شود؛ اما بکارگیری فناوری های جدید در چاپگر های باعث شده هر گونه خطا را بتوان به راحتی از طریق مانیتور یا صفحه نمایشگر پرینتر مشاهده نمود.

 بنابریان لازم است با خطا های رایج آن آشنا شده تا در صورت بروز آن ها بتوانید سریعا اقدام به رفع آن نمایید؛ به همین منظور در ادامه قصد داریم خطاهای رایج کارتریج در پرینتر شارپ را معرفی نماییم و راه حلی برای رفع آن پیشنهاد بدهیم.

ارور Toner Low

زمانی که ارور Toner Low در صفحه نمایشگر پرینتر دیده می شود به معنی اتمام یا کم بودن شارژ کارتریج پرینتر است؛ البته ممکن است در پرینتر شما این خطا با عبارت های  Cartridge is low، Replace Cartridge یا Cartridge is very low نیز نمایش داده شود؛ در هر صورت زمانی که چاپگر شما میزان پودر کارتریج دستگاه را کمتر از میزان استاندارد تعریف شده در آن تخمین بزند، به طور اتوماتیک این پیام ها را نمایش می دهد یا در پرینتر های قدیمی شارپ که فاقد صفحه نمایشگر هستند چراغ مربوط به هشدار شروع به چشمک زدن می کند.

برخی مواقع اگر پرینتر را به درستی تنظیم نموده باشید امکان استفاده از آن پس از نمایش این خطا نیز وجود دارد و می‌توان با وجود کم بودن پودر کارتریج به روند چاپ ادامه داد؛ اکثر کارشناسان نیز پیشنهاد می کنند با بروز این ارور، پرینت را تا تمام شدن کامل کارتریج و بی کیفیت شدن صفحات ادامه دهید، سپس اقدام به تعویض یا شارژ آن نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال پرینتر شارپ به کامپیوتر

ارور Install Toner Cartridge  / No toner Cartridge

اگر بعد از تعویض یا جابجا کردن کارتریج این ارور را دیده اید به این معناست که نتوانستید آن را به درستی در محل خود جا ی دهید پس لازم است آن را خارج کرده و مجدد و با دقت در محل خود قرار دهید؛ اما اگر از نحوه قرار گیری صحیح آن مطمئن هستید، برای عیب یابی این ارور با کارشناسان نمایندگی شارپ مشورت نمایید، چرا که گاهی خطای نرم افزاری عدم شناسایی کارتریج علل سخت افزاری و نرم افزاری پیچیده‌تری دارند.

علت یابی این خطا معمولا دارای سه مرحله اساسی می باشد که عبارتند از : ابتدا آن را خارج کرده و پس از تمیز کردن و همچنین بررسی عیوب احتمالی در نقاط اتصال چیپست ها، مجدد در محل خود قرار دهید؛ اگر همچنان خطای عدم شناسایی را مشاهده می نمایید از یک کارتریج دیگر استفاده کرده و مشکل را بعد از جایگزین کردن کارتریج با یک کارتریج نو وسالم چک کنید؛ البته گاهی خرابی قطعات سخت افزاری مانند چرخ دنده های روی کارتریج نیز موجب این اختلال می شود پس لازم است کارتریج توسط یک فرد با تجربه از نظر سلامت قطعات داخلی بررسی شود.

دیگر عللی که میتواند با بروز ارور Install Toner Cartridge  / No toner Cartridge همراه باشد شامل: اتصالی کابل های ارتباطی بین کارتریج و پرینتر، همچنین عدم سلامت سیم های تامین کننده ولتاژ یا وجود مسئله در سایر قطعات مربوط به برق رسانی کارتریج.

ارور Supply Memory Error (10.10)

کارتریج ها برای شناسایی اطلاعات موجود بر حافظه از قطعاتی به نام چیپست ها استفاده می کنند، اما زمانی که ارتباط بین چیپست ها و کارتریج به علل مختلف دچار مشکل شود پرینتر قادر به انجام وظایف خود نبوده و روند پرینت را با نمایش ارور Supply Memory متوقف می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گرفتگی کاغذ در پرینتر شارپ

این خطا بسته به نوع مشکل پیش آمده اعداد مختلفی نیز مطرح می کند که رایج ترین آن اعداد 10.10 می باشد؛ در برخی پرینتر های شارپ دکمه ای به نام check mark تعبیه شده که با زدن آن چاپگر این ارور را نادیده گرفته و به ادامه دستورات پرینت می پردازد.

اگر چه علت اصلی این ارور وجود اختلال در کیت های  الکترونیکی مربوط به آن می باشد؛ اما استفاده از کارتریج های بی کیفیت یا تقلبی در پرینتر شارپ، همچنین قطعی ارتباط تراشه های کارتیریج با کانکتورهای چاپگر نیز موجب بروز این خطا می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =