نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر شارپ

مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر شارپ شاید به نظر مسئله خاصی نباشد اما بر طبق نظر کارشناسان این مشکل می تواند زمینه ساز اختلالات سخت افزاری بزرگتری در پرینتر شده، در نتیجه می تواند آسیب جبران ناپذیری به چاپگر شما وارد نماید.

اگر چه این مشکل بیشتر در پرینتر های قدیمی شارپ اتفاق میافتد اما گاهی بخاطر عملکرد نادرست تکنولوژی های جدید به کار رفته در پرینتر های جدیدتر شارپ نیز ممکن است این اتفاق ناخوشاید رخ دهد، لذا اگر به هر دلیل در زمان چاپ کاغذ در دستگاه گیر کند باید سریعا اقدام به علت یابی درست نموده و مشکل را برطرف نمایید؛ به همین منظور در ادامه مراحل عیب یابی صحیح و حل این مسئله را عنوان می کنیم.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر شارپ

پرینتر ها معمولا از مجموع بردها و قطعات مختلف مکانیکی تشکیل گردیده که عدم کارکرد صحیح هر یک می تواند باعث اختلال در روند چاپ شود؛ بنابراین مسائل کوچکی مانند گیر کردن کاغذ در پرینتر اگر چه به راحتی حل می شود، اما می تواند نشانه خرابی در قطعه خاصی باشد که ضروریست سریعا اقدام به تعمیر آن شود.

جهت بررسی این موضوع ابتدا باید کارکرد کاغذ کش یا همان غلطک پیکاپ را چک نمایید، چرا که اولین قطعه مرتبط با این مشکل می باشد، اما علاوه بر آن ارور سنسور های داخلی پرینتر در هنگام تشخیص کاغذ برای چاپ، همچنین خطاهای مربوط به مدار های الکتریکی و برد نیز می توانند در بروز این مشکل نقش اساسی داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل چاپ نکردن نوشته در پرینتر شارپ

دیگر قطعاتی مرتبط، درایو یا چرخ دنده های درون پرینتر است که در زمان چاپ نفش کلیدی را بر عهده دارند و کار کرد صحیح آن ها باعث می شود چرش کاغذ در زمان چاپ به درستی انجام نگردد و اصطلاحا در پرینتر گیر کند؛ همچنین بروز اختلال در عملکرد قسمت های فیوزر و غلطک های پرس نیز گاهی با این مسئله در ارتباط هستند.

مشکل فیوزرها و غلطک های پرس بسیار خطرناک بوده و می تواند باعث از کار افتادن همیشگی پرینتر شما گردد، بنابراین رسیدگی به آن در اسرع وقت واجب می باشد و هر گونه سهل انگاری می تواند خسارات مالی زیادی به همراه داشته باشد.

راه حل مشکل گیر کردن کاغذ

همانطور که در قسمت قبل مشاهده نمودید این مسئله به ظاهر پیش پا افتاده، دلایل خاصی دارد لذا رفع آن نیازمند دانش و مهارت خاصی می باشد و از عهده کاربران عادی خارج است؛ از طرفی هر گونه دستکاری در سیستم های داخلی پرینتر علاوه بر باطل نمودن ضمانت نامه آن، می تواند باعث سوختن یا آسیب های غیر قابل تعمیر گردد؛ به همین دلیل پیشنهاد میکنیم در این خصوص حتما از کارشناسان حرفه ای نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ کمک بگیرید.

پر

البته توجه به این نکته ضروریست که خرابی قطعات یا سخت افزارهای گفته شده در مرحله قبل به ندرت نیاز به تعویض دارند و تعمیرکاران با تجربه به راحتی می توانند آن را تعمیر نمایند، اما اگر لازم به تعویض قطعه مربوطه باشد، توصیه می کنیم حتما از قطعات اورجینال پرینتر شارپ استفاده نمایید، چون به کار بردن قطعات تقلبی نه تنها مشکل رابر طرف نمی کند بلکه خود می تواند سبب بروز خرابی های بیشتری در پرینتر گردد.

این مطلب را از دست ندهید   نصب درایور پرینتر شارپ

پیشگیری از بروز مشکل

برنامه ریزی درست برای سرویس منظم و دوره ای پرینتر شارپ علاوه بر بالا بردن راندمان کاری آن، می تواند باعث جلوگیری از بروز این چنین مشکلاتی گردد، به طور رایج زمان سرویس پرینتر بر اساس تعداد صفحاتی که پرینت نموده، تعیین می گردد تا دستگاه قبل از خرابی های احتمالی بررسی شود تا بوسیله علت یابی و رفع زودهنگام از آسیب بیشتر پیشگیری نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =