نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل چشمک زدن چراغ قرمز پرینتر شارپ

چراغ های تعبیه شده بر روی پنل دستگاه پرینتر، هر یک جهت نشان دادن وضعیتی خاص در چاپگر می باشند؛ معمولا این چراغ ها در سه حالت روشن، خاموش و چشک زن پیامی را به کاربر منتقل می نمایند؛ مهم ترین حالت آن چراغ چشمک زن است چرا که از وجود خطا و مشکلی حین پرینت خبر می دهد، بنابراین توجه به آن ضروریست در ادامه به شرح دلایل چشک زدن چراغ اخطار پرینتر می پردازیم.

تمام شدن کارتریج

زمانی که مقدار جوهر کارتریج از حد تعیین شده پایین تر برود، پرینتر شارپ با نمایش چراغ چشمک زن این هشدار را می دهد که کارتریج رو به اتمام است و باید آن را تعویض نمایید، بنابراین اولین قسمت از پرینتر که بعد مشاهد چراغ چشمک زن باید بررسی شود، کارتریج ها هستند.

گیر کردن کاغذ

اگر حین پرینت گرفتن، پروسه متوقف شده و چراغ پرینتر شارپ شروع به چشمک زدن کند، باید خطای Paper Jam یا گیر کردن کاغذ را بررسی کنید، برای این منظور ابتدا درب جلو و پشتی پرینتر شارپ را باز نموده، به دقت وجود کاغذ حتی در ابعاد بسیار کوچک را چک کنید و در صورت مشاهد، آن را بوسیله ابزار مناسب خارج نمایید.

نبودن کاغذ

پرینترهای دارای صفحه نمایشگر با نشان دادن نوع خطای رخ داده، کاربر را جهت حل آن راهنمایی می کنند اما در پرینتر های شارپ بدون LCD ، چشمک زدن چراغ پرینتر تنها عامل هشدار دهنده محسوب شده و شما باید تمامی علل را یک به یک بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کدخطای F2 دستگاه کپی

زمانی که کاغذی که جهت چاپ درون محفظه پرینتر قرار داده اید تمام شود، این مسئله توسط چراغ های روی پنل نمایش داده می شود و با پر کردن کاغذ می توان آن را حل نمود.

دریافت اطلاعات توسط پرینتر

هنگامی که به وسیله کامپیوتر یا موبایل اطلاعاتی را برای پرینتر جهت چاپ ارسال می نمایید، صحت انجام فرآیند دریافت اطلاعات و همچنین برقرار بودن ارتباط میان دو دستگاه توسط چراغ چشمک زن نمایش داده می شود، یعنی با بروز اختلال در روند ارسال اطلاعات چراغ متوقف می گردد.

مدت زمان فعال بودن چراغ چشمک زن در این وضعیت، بستگی به حجم داده های ارسالی دارد پس در این مورد، چشمک زدن چراغ پرینتر ربطی به بروز خطا یا مسئله ای ندارد.

باز بودن درب بالایی

اگر درب بالایی به هر دلیل باز باشد یا به درستی بسته نشود، پرینتر با متوقف نمودن پرینت و نمایش چراغ چشمک زدن، به کاربر هشدار می دهد که درب کارتریج باز است و این در پروسه چاپ مشکل ایجاد می نماید، پس حتما بعد از  بررسی یا جابجا کردن کارتریج ها درب را به درستی ببندید.

پرینتر را ریست نمایید

اگر با انجام مراحل قبل هنوز هم دلیل چشمک زدن چراغ هشدار پرینتر را پیدا نکرده اید، می توانید با ریست کردن آن مشکلات نرم افزاری احتمالی که باعث بروز خطا در عملکرد آن شده اند را برطرف نمایید؛ جهت انجام دستور ریست، ابتدا پرینتر را روشن کرده سپس تا شروع روند خاموش شدن آن صبر کنید، اگر همچنان پرینتر روشن مانده است سیم برق آن را از پشت دستگاه جدا نموده و به مدت 60 ثانیه جهت روشن نمودن مجدد آن منتظر بمانید.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه کپی MX-M232D شارپ

گاهی بعد از جداکردن سیم برق نیز همچنان چراغ چشمک زن فعال می ماند که این موقتی بوده و به علت وجود برق در سیستم داخلی پرینتر می باشد و تا زمان خاموش شدن کامل آن صبر نمایید.

پس از ریست شدن دستگاه باید مشکل برطرف شده باشد، در غیر اینصورت ممکن است مشکل سخت افزاری خاصی در پرینتر رخ داده که این مسئله نیاز به عیب یابی تخصصی تر دارد؛ لذا توصیه می کنیم جهت حل آن به تعمیر گاه های مجاز پرینتر شارپ مراجعه نموده و ادامه کار راه به تعمیرکاران حرفه ای این مراکز بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =