نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تونر چیست؟

 یکی از ویژگی های بارز در مورد چاپگر لیزری به کار گیری قطعه ای به نام تونر است، اگر چه فرآیند انتقال جوهر روی کاغذ خود روند پیچیده و جالبی محسوب می شود اما این مسئله زمانی عجیب تر میشود که بدانید این جوهر به کار رفته در پرینتر های لیزی در واقع جوهر نیست.

 عملکرد تونر در پرینترهای لیزری

تونرها در پرینتر لیزری در واقع یک پودر فشرده الکتریکی است که دارای دو ماده اصلی رنگدانه و پلاستیک می باشد.

نقش رنگدانه کاملاً واضح است چرا که وظیفه رنگ آمیزی متن و تصاویر روی کاغذ را بر عهده دارد، این رنگدانه در ذرات پلاستیکی مخلوط می شود و پس از عبور گرمای فیوزر، تونر ذوب می شود و باعث چاپ اطلاعات می گردد.

طریقه کار تونر در پرینتر لیزری

همانطور که گفته شد تونر در واقع ذرات ریز الکتریکی محسوب می شود، پس برای حرکت و درج آن نیاز به انرژی الکترومغناطیسی می باشد، این پودر در قیف مخصوص تونر که یک ظرف کوچک درون یک محفظه قابل جابجایی است، ذخیره می گردد.

 پرینتر تونر را از قیف به وسیله اسکنر توسعه دهنده جمع می کند که در واقع مجموعه ای از مهره های مغناطیسی کوچک و با بار منفی می باشد. این مهره ها به یک غلطک فلزی چرخان وصل شده اند که باعث حرکت تونر به سمت قیف تونر می شود.

اثر مهره های توسعه دهنده بر تونر

مهره های توسعه دهنده همانطور که گفته شد بار منفی دارند، در نتیجه می توانند با عبور از کنار ذرات تونر که در واقع بار مثبت دارند، آن ها را جمع آوری کنند. غلطک سپس مهره های مونتاژ شده درام را برس می کند و آز آنجا که تصویر الکترواستاتیک بار منفی قوی تری نسبت به دانه های توسعه دهنده دارد، بنابراین درام ذرات تونر را از آن دور می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد پاور

درام سپس روی کاغذ حرکت می کند، که بار آن قوی تر از توسعه دهنده بوده بنابراین تونر را جذب می نماید، پس از جمع آوری تونر، کاغذ بلافاصله توسط سیم detac corona تخلیه می شود؛ اکنون تنها چیزی که تونر را در صفحه نگه می دارد گرانش است، چون اگر بلافاصله بعد از این مرحله روی صفحه ضربه بزنید، تصویر را کاملاً از دست می دهید.

برای قرار دادن تونر باید صفحه از داخل فیوزر عبور کند. غلطک های فیوزر توسط لامپ های لوله کوارتز داخلی گرم می شوند، بنابراین پلاستیک موجود در تونر با عبور از آن ذوب می شود.

تونر پرینتر لیزری رنگی

قبلا بیشتر چاپگرهای لیزری تجاری محدود به چاپ تک رنگ بودند، اما اکنون چاپگرهای لیزری رنگی زیادی در بازار وجود دارد؛ در اصل چاپگرهای رنگی همانند چاپگرهای تک رنگ کار می کنند ، با این تفاوت که چهار بار کل فرآیند چاپ را برای درج رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه طی می نمایند؛ در واقع با ترکیب این چهار رنگ تونر در نسبت های مختلف می توانید طیف کاملی از رنگ را ایجاد کنید.

چندین روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد، برخی مدل ها دارای چهار دستگاه تونر و توسعه دهنده بر روی چرخ غلطک هستند؛ پرینتر تصویر الکترواستاتیک را برای یک رنگ تنظیم کرده و آن واحد تونر را در موقعیت قرار می دهد، سپس این رنگ را روی کاغذ اعمال می کند و دوباره برای رنگ بعدی روند را طی می کند؛ اما برخی از دیگر از پرینترها قبل از قرار دادن تصویر روی کاغذ ، هر چهار رنگ را به صفحه اضافه می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گرفتگی هد پرینتر شارپ

برخی از پرینترهای گران قیمت در واقع دارای یک واحد پرینتر کامل شامل اسکنر لیزر، درام و سیستم تونر برای هر رنگ هستند، این یک پارچگی علاوه بر کارکرد ساده آن باعث وضوح و کیفیت بالای چاپ می گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =