نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا پرینتر شارپ شما جوهر یا کارتریج تونر جایگزین را تشخیص نمی دهد؟ عدم شناسایی جوهر یا کارتریج تونر جدید توسط پرینتر شارپ یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که صاحبان چاپ هنگام تعویض یا جایگزینی یک کارتریج خالی با آن مواجه می‌شوند، صرف نظر از اینکه چه مارک پرینتر شارپی دارید، و مشتریان ما اغلب در مورد آن از ما می‌پرسند. هنگامی که کارتریج‌های جوهر سازگار، بازسازی‌شده، عمومی یا پر شده را جایگزین می‌کنید (کارتریج‌هایی که توسط سازنده پرینتر شارپ ساخته نشده‌اند) بیشتر می‌تواند بر پرینتر شارپ شما تأثیر بگذارد و ممکن است به دنبال راهی برای رفع مشکل عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ باشید. در زیر بخوانید که چرا این اتفاق می افتد و چگونه پرینتر شارپ خود را تعمیر کنید.

عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ

علت عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ

برای عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پس از نصب جوهر یا کارتریج تونر جدید در پرینتر شارپ خود، پیامی مانند زیر را در پرینتر شارپ خود مشاهده کنید:

  • پرینتر شارپ شما می گوید “تونر سازگار نیست.”
  • پرینتر شارپ شما می گوید “کارتریج پرینتر شارپ شناسایی نشد” یا پرینتر شارپ شما نمی تواند جوهر را تشخیص دهد.
  • سطح کم یا خالی جوهر و تونر در رایانه شما نمایش داده می شود.
  • یک پرینتر شارپ HP که «خطای کارتریج»، «کارتریج‌های HP قفل هستند»، «محافظت کارتریج فعال است» یا «کارتریج جوهر HP سازگار نیست» را نمایش می‌دهد.
  • پیامی بر روی پرینتر شارپ شما که هشدار می دهد «کارتریج نصب نشده است»، «کارتریج شناسایی نشد» یا کلماتی در این زمینه.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گیر کاغذ

در اینجا رایج ترین دلایلی وجود دارد که باعث می شود پرینتر شارپ شما کارتریج را تشخیص ندهد:

نیاز به تنظیم مجدد حافظه داخلی

برای عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ پرینتر شارپ شما باید به طور خودکار زمانی که کارتریج جدیدی را نصب می کنید تشخیص دهد و حافظه داخلی آن را بازنشانی کند و مطمئن شود که سطح جوهر و تونر کامل نمایش داده می شود. با این حال، گاهی اوقات پرینتر شارپ این کار را به درستی انجام نمی دهد و معتقد است که پرینتر شارپ قدیمی یا بدون کارتریج در حال حاضر به جای آن وارد شده است. برای راه حل زیر در مورد چگونگی رفع این مشکل اینجا را کلیک کنید

برداشته نشدن نوارهای محافظ

مشکل: – فراموش کرده اید که روکش های محافظ یا نوارهای پلاستیکی را که به یک کارتریج جدید وصل شده اند، هنگام بیرون آوردن آن از بسته بندی آن بردارید.

راه حل: – کارتریج را از پرینتر شارپ خود خارج کنید و مطمئن شوید که تمام نوارها، زبانه ها یا پوشش های پلاستیکی قبل از نصب مجدد کارتریج برداشته شده اند.

جلوگیری از خواندن اطلاعات تراشه جایگاه کثیف / آسیب دیده

برای عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ جوهر یا کارتریج تونر جدید دارای تعدادی کنتاکت فلزی است که به کنتاکت های فلزی مشابه در پرینتر شارپ متصل می شود و به آنها امکان برقراری ارتباط را می دهد. کثیفی یا آسیب روی کنتاکت‌های داخل پرینتر شارپ یا روی کارتریج‌ها می‌تواند مانع اتصال کنتاکت‌ها شود و پرینتر شارپ را از خواندن اطلاعات روی تراشه باز دارد. برای اطلاعات در مورد نحوه تمیز کردن کنتاکت های فلزی اینجا را کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ

فعال بودن Cartridge Protection

در حالی که اگر پرینتر شارپ دارید، اغلب به‌روزرسانی سفت‌افزار ضروری است، ممکن است به‌روزرسانی برای «فعال کردن محافظت کارتریج» نصب شود، این کارتریج‌های جوهر شما را در هر پرینتر شارپ دیگری کار نمی‌کند. محافظت از کارتریج همچنین ممکن است به هیچ وجه مانع از کارکرد دستگاه های سازگار در دستگاه شما شود. این را می توان خاموش کرد. نحوه تعمیر کارتریج های قفل شده روی پرینتر شارپ دیگر را ببینید.

مواد مصرفی نادرست نصب شده در یک شکاف

قرار دادن جوهر رنگی یا کارتریج تونر در شکاف نادرست یا خرید مدل کارتریج اشتباه برای پرینتر شارپ خود یک اشتباه آسان است. همچنین، فرض کنید یک درام یا فیوزر یا سایر موارد نگهداری به طور تصادفی به جای کارتریج تونر خریداری شده و بدون تونر نصب شده است. در این صورت، پرینتر شارپ کار نخواهد کرد و همچنان به کارتریج جدید نیاز دارد.

همه کارتریج‌ها را از پرینتر شارپ بیرون بیاورید و دوباره بررسی کنید که در شکاف‌های رنگی مناسب بوده و تمام کارتریج‌های مورد نیاز موجود است. اگر نه، آنها را دوباره نصب کنید و پرینتر شارپ را خاموش و دوباره روشن کنید تا سیستم بازنشانی شود.

قرار نگرفتن درست کارتریج جوهر

برای عدم سازگاری کارتریج‌ پرینتر شارپ اگر کارتریج جوهر به طور کامل در شکاف تعیین شده خود کلیک نشود، پرینتر شارپ نمی تواند کارتریج جوهر جدید را تشخیص دهد و یک پیام خطا نمایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوباره درپوش کارتریج خود را بردارید و هر یک از کارتریج های وارد شده را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کلیک شده اند، سپس دوباره درپوش را ببندید و یک بار دیگر امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تعویض درام دستگاه کپی

در مورد تونرها، گاهی اوقات قطعات پلاستیکی شکسته باعث می شود که تونر به درستی در شکاف پرینتر شارپ قرار نگیرد. برای رفع این مشکل باید تونر تعویض شود.

بیشتر بدانید: گیر کردن کاغذ در پرینتر شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هجده =