نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر درام پرینتر شارپ

اهمیت قطعه درام در حدی است که عملکرد دستگاه چاپ بدون آن، بی معناست. اگر از کاربران پرینترهای شارپ هستید و درباره این قطعه و اهمیت بالای آن در چاپ اطلاع چندانی ندارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تعمیر مگنت پرینتر

درام، جسمی استوانه ای شکل و به طور تقریبی هم اندازه با طول کارتریج، فوم رول و بلید کارتریج چاپگر لیزری است که وظیفه انتقال تونر بر روی کاغذ را بر عهده دارد. به عبارتی ساده تر، درام، چاپ تصویر بر روی کاغذ را انجام می دهد.

نحوه کار درام چگونه است؟

اینکه یک قطعه استوانه ای شکل قادر است تا تصویر را با همان جزئیات و بدون ایراد به چاپ برساند ممکن است کمی عجیب باشد، اما کاملاً برنامه ریزی شده و پیچیده است. در ادامه، مراحل چاپ تصویر به وسیله درام را به اختصار شرح می دهیم:

  • کامپیوتر یا لپ تاپ پس از بررسی کامل فایلی که قصد چاپ آن را داریم، اطلاعات لازم را به درام ارسال کرده و این استوانه هوشمند، پس از پردازش اطلاعات، انتقال تونر یا جوهر را انجام می دهد.
  • درام که دارای بار اکتریکی مثبت است، بار الکتریکی قسمت های مشخص شده تصویر توسط لیزر را تغییر داده و تونر شارژ پرینتر در آن قسمت ها جذب می شوند.
  • سپس سطح کاغذ چاپ در داخل دستگاه گرم شده و تونری که به صورت پودر از کارتریج خارج شده است، بر روی سطح کاغذ ذوب شده و روی آن هک می شود.
  • در آخر نیز، تونر چسبیده به سطح درام توسط فوم رول تمیز می شود.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گرفتگی هد پرینتر شارپ

تشخیص خرابی درام شارپ

امروزه بسیاری از شرکت های سازنده پرینتر و قطعات جانبی آن، قابلیت های جالبی را برای تشخیص خرابی در داخل قطعه به کار برده اند. به طور معمول در درام ها، سیستم تشخیص خرابی قطعه وجود دارد که به محض مشکل پیدا کردن، پیام خرابی آن به دستگاه ارسال شده و کاربر می تواند سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کند، بدون آن که متحمل خرابی های بیشتر شود.

تعویض درام پرینتر شارپ

به طور معمول، لازم است تا پس از 3 بار شارژ کارتریج، درام تعویض شود. اما غیر از آن، اگر خطوط و نقاط غیر عادی بر روی کاغذ چاپ مشاهده شود، نیاز به تعویض درام می باشد.

تعمیر درام شارپ

رفع خرابی درام با توجه به نوع پرینتر (جوهری یا لیزری) و رنگی بودن یا سیاه سفید بودن چاپ دستگاه، متغیر است.

خرابی درام چاپگر، از بیشترین دلایلی است که سالانه کاربران زیادی را روانه مراکز تعمیر می نماید. اگر شما نیز جزو همین دسته از افراد هستید، لازم است تا به تعمیرکاری مورد اعتماد و مطمئن مراجعه کنید. مراقب باشید تا در دام سوء استفاده گران نیفتید، چرا که این افراد برای جزئی ترین مشکلات نیز هزینه های گزافی را دریافت خواهند کرد. حال ممکن است بگویید که این افراد مطمئن را چگونه پیدا کنیم؟

نمایندگی تعمیرات شارپ با در اختیار داشتن نمونه ترین متخصصان در زمینه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری پرینتر، در اکثر نقاط کشور در دسترس اند و کافیست به این مراکز مراجعه کنید و یا با آن ها تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر جوهر افشان

نکته پایانی

نکته آخری که لازم است به شما گوشزد نماییم، این است که حتماً از درام ساخت شرکت سازنده پرینتر خود استفاده کنید. درام یک برند دیگر، باعث افزایش مصرف پودر تونر کارتریج و فشار بر روی دستگاه خواهد شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =